Skip to main content

Hoe maken wij het verschil?

DOOR TE DOEN WAT WE ZEGGEN!

Twee quotes die onze opdracht en wens definiëren:

“Anoa Care wil dé beste opdrachtgever zijn voor zelfstandige zorgconsultants; én dé beste partner voor zorginstellingen.”   

“Anoa Care wil er mee voor zorgen dat meer mensen voor deze sector kiezen, er blijven en zelfs terugkeren.”  

→ Onze concrete beloften aan iedereen: 
Ontzorgen, ontwikkelen en duurzame samenwerking opbouwen. 

Met mensen vóór mensen…. én meer.

Het is onze ambitie om elke dag bij te dragen aan de professionalisering en ontwikkeling van de zorgsector. 

 

Onze focus ligt dan ook op de kernelementen van het zorgproces: Mensen en Methode. 
Met andere woorden: Hij of Zij die de zorg uitvoert en de manier die hen in staat stelt om dat zo goed mogelijk te doen.

HET PAD VAN ZORGCONSULTANT JOLIEN VAT HET VOOR ONS HET BESTE SAMEN

"Na 13 jaar werken in de zorg was ik toe aan een nieuwe uitdaging in een volledig nieuwe omgeving. Ik overwoog tal van mogelijkheden binnen de meest uiteenlopende sectoren. 


Toen ik in contact kwam met Anoa Care creëerde dit perspectieven. Ik werd enthousiast door de gedrevenheid van Sven en Tom. Ze wisten me te inspireren en te overtuigen van hun bedrijf in volle ontwikkeling. Ze brachten me in contact met netwerkpartners en bleven me intellectueel uitdagen. 


Bovenal wisten ze me te overtuigen om in de zorg te blijven. Ze hebben me geholpen in het zoeken naar een nieuwe weg binnen mijn carrière. Ik ben hen dankbaar voor de inspirerende, coachende en ondersteunende gesprekken. Zonder hen had ik deze stap nooit durven zetten." 

Jolien

Brede ervaring, ten dienste van de zorg

Ons team bestaat niet alleen uit mensen uit de zorgsector.


→ Er is meer dan 20 jaar ervaring aanwezig vanuit sectoren die al langer beroep doen op projectmatige capaciteit en expertise.


→ Anoa Care heeft ook HR, IT en Engineering in de genen. Net zoals de zorg zijn dit complexe sectoren met heel wat uitdagingen zoals schaarste en werkdruk.  


→ Wij willen de opgedane best practices ten dienste stellen, zodat we kunnen mee-werken én mee-denken in termen van optimalisatie en professionalisering.


Wie vooruit wil, moet zeker voor ons kiezen!

Domeinexperten

ONZE COMPETENCE CENTERS

- CRISISMANAGEMENT & OPERATIONEEL LEIDERSCHAP -

Liesbeth Leysen - Operationeel leiderschap, crisismanagement met focus op de mens                                                                                  

20 jaar geleden startte deze nuchtere, positieve en recht door zee dame als sociaal verpleegkundige. Ondertussen heeft ze een  uitgebreide ervaring in de internationale (crisis) gezondheidszorg, ziekenhuismanagement, projectmanagement en als lector opgebouwd. 

Deze expertise zet ze in om zorgprofessionals te ondersteunen op de werkvloer. Samen gaat ze op weg met jou om je eigen definitie van goed leiderschap te ontwikkelen en uit te voeren. Een one size fits all-aanpak is volgens haar onbestaande!

Liesbeth kan je ook al eens tegenkomen als gastspreker waarbij ze met een vleugje humor ervaringen deelt die herkenbaar zijn voor mensen met passie in de zorg.

- LEIDERSCHAP IN ZORG -

Bart Nouwen – Zorgmanager, Verpleegkundig Directeur a.i., crisismanager                                                                                                    

Bart heeft naast een verpleegkundige achtergrond ook meer dan 20 jaar ervaring in verschillende organisaties als director, manager en consultant. Sedert 2016 werkt hij als consultant op zelfstandige basis en begeleidt hij strategische trajecten vooral in leiderschap. Hij schreef voor HR Square tal van inspirerende opiniestukken en geeft frequent inspirerende presentaties omtrent leiderschap. Als ontwikkelingsdeskundige van mensen en organisaties, benut hij de relevante harde en zachte aspecten en maakt hij belangen bespreekbaarDe laatste jaren ligt zijn focus vooral op het begeleiden en coachen van zorginstellingen omtrent hun processen, leiderschap en optimalisatie van kwaliteit en performantie.

- VERZUIMPREVENTIE & RE-INTEGRATIE -

Hanne Kenis - Verzuimpreventie en re-integratie                                                                          

Hanne bouwde een jarenlange ervaring op in verzuimpreventie, re-integratie & duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Vanuit Back-iN ondersteunt ze bedrijven in de opmaak van een duurzaam aanwezigheidsbeleid, waarbij een pragmatische aanpak en wettelijke spelregels de basis vormen.
Ze begeleidt medewerkers bij return-to-work trajecten, en traint leidinggevenden rond deze thematiek. Door een combinatie van uitgebreide ervaring, diepgaande expertise en een persoonlijke benadering, werkt Hanne toe naar oplossingen op maat van de klant.
Hanne is Certified return to work coordinator en Certified disability management professional bij het RIZIV waar ze als gastdocent jaarlijks de studenten meeneemt in de praktijk van casebegeleidingen. Ze is preventieadviseur ergonomie niveau 1 en helpt bedrijven dan ook graag bij vraagstukken op vlak van ergonomie en ter preventie van overbelastingsletsels op de werkvloer.

- ARTIFICIËLE INTELLIGENTIE -

Humphrey Revius - AI Business Analist                                                                                                    

Het startpunt is niet de technologie, maar de vraagstukken en noden van een organisatie. Humphrey gelooft in technologie in functie van de gebruiker en dus ook in oplossingen die samen zijn ontwikkeld met die gebruiker. Hij heeft zich de afgelopen decennia volledig gericht op het op deze wijze succesvol realiseren van concrete oplossingen in de publieke sector en het zorgdomein. 

In toenemende mate speelt Artificiële Intelligentie daarbij een krachtige rol. Humphrey is betrokken bij de Nederlandse AI Coalitie, hét expertisecentrum in Nederland voor AI. Vanuit die rol werkt hij - ook op Europees niveau - actief mee aan de noodzakelijke transparantie en waarborgen bij het gebruik van algoritmen.

- EXTERN PERSONEEL - 

Martijn van Dooren - Specialist Contingent Workforce Management                                                                           

Al in 2006 stond Martijn mee aan de wieg van de eerste internationale managementprogramma's met als doel het optimaliseren van het contingent aan externe werkkrachten binnen organisaties in Europa. Hij is gepassioneerd door de hedendaagse uitdagingen die gepaard gaan met de toenemende diversificatie van hoe arbeidskrachten worden aangetrokken en ingezet door organisaties. Sinds 2013 is hij vennoot bij Brainbridge en optimaliseert hij samen met zijn team het management van extern talent voor verschillende klanten. 

Martijn haalt zijn energie uit succesvol teamwerk en realisaties die daardoor ver boven de som van de individuen uitsteken.

 

- COMMUNICATIE VANUIT STRATEGIE - 

Daniel Mies - Communicatie-denker                                                                           

Daniel brengt structuur, helderheid en doelgerichtheid in alle vormen van communicatie. Met een achtergrond in projectcoördinatie en conceptontwikkeling laat hij strategie en uitvoering beter op elkaar aansluiten.
Je kan bij hem terecht voor het vertalen van je bestaande strategische visie naar duidelijke communicatie-pijlers, waar uitvoerende marketing-experten verder mee aan slag kunnen. Hij helpt zorgondernemingen om hun maatschappelijke waarde scherper te formuleren en ondersteunt leiderschapsteams in hun communicatie bij change-leadership processen, zodat verandering niet enkel wordt aangekondigd, maar ook echt beleefd.

- MENS & TECHNOLOGIE -

Sven Nevelsteen – co-Founder van Anoa Care                                                                           

Sven is een bruggenbouwer in de figuurlijke betekenis.  Of het nu is tussen uitdaging en oplossing,  tussen competenties en project of tussen mensen en technologie, hij wordt er blij van als de duimen omhoog gaan.  

Zijn achtergrond in management, HR en tech binnen corporate omgevingen en start-ups stelt hij maar al te graag ten dienste om mensen en organisaties te laten groeien. 

Hij is een sterke aanhanger van het idee dat je elk individu als klant moet beschouwen. Een overtuiging waar de zorgsector wel kan bij varen door te leren, te delen en te creëren. Bijgevolg altijd bereid tot een open gesprek over samenwerking, toekomst en verwezenlijking.

- MENS & ORGANISATIE -

Tom Lecluyse – co-Founder van Anoa Care                                                                           

Van IT-consultant over HR-  en Algemeen Directeur naar entrepreneur en Strategisch Adviseur en nu heel veel ‘goesting’ om de opgedane kennis en ervaringen ten dienste te stellen van de zorgsector. 

Een echte teamplayer met expertise in het runnen en bijstaan van bedrijven die de meeste voldoening haalt uit het laten groeien van mensen, zowel professioneel als persoonlijk. 

Een grote believer van eerlijke en langdurige samenwerkingen en fan van de theorie van ‘het gezond boerenverstand’!